Classic Paradise
🇺🇸 Coming to America! 🇺🇸
Jaja, deze mooie Type 1 Xantia 2.0i gaat spoedig beginnen aan een lange reis naar de USA. Zijn Amerikaanse eigenaar heeft hem hier gekocht, maar wil er in zijn thuisstaat New Jersey lekker mee gaan rondzweven. Aan ons de vraag en opdracht om zoveel mogelijk (eventueel preventief) vooraf te vervangen en na te kijken, omdat ze daar natuurlijk geen kaas hebben gegeten van Xantia's.
Wij durven wel te stellen dat er niet veel Xantia's (meer) zullen rondrijden die op dit niveau van onderhoud zitten. Grappig genoeg waren veel onderdelen nog gewoon nieuw verkrijgbaar, zelfs de originele lekzakken en retourslangetjes hiervoor!
Binnenkort kunnen jullie over deze klus een special lezen in het blad Youngtimer Magazine, waarin wij de rubriek 'Vette Nagels' verzorgen. 😎
Wat is er allemaal gedaan om deze Xant helemaal in technische topconditie te brengen?
- Distributieriem, spanner, waterpomp, thermostaat, multiriem en verse koelvloeistof
- Krukaskeerring en nokkenaskeerringen
- Differentieelkeerringen
- Carterpakking en klepdekselpakking
- Filters en vloeistoffen (LHM-filters en reservoir gereinigd)
- Bougies + bougiekabels
- Nieuwe onderste motorsteun ingeperst
- Wiellagers rondom vervangen
- Fuseekogels vervangen
- Nieuwe remschijven en -blokken rondom
- Remslangen vervangen
- Nieuwe lekzakken en veerbollen achter
- Nieuwe retourslangen (van de lekzakken) voorzijde
- Bobine vervangen (preventief)
- Nieuwe stuurhuishoezen 😵
- Nieuwe aandrijfashoezen
- Wisserbladen rondom vervangen
Wij zijn heel benieuwd wat de reacties op deze 'UFO' zullen zijn als de auto eenmaal arriveert in New Jersey! 🛸
Dag Xantia, wij wensen je een behouden vaart en nog vele fijne kilometers op Amerikaanse bodem!
Jaja, deze mooie Type 1 Xantia 2.0i gaat spoedig beginnen aan een lange reis naar de USA. Zijn Amerikaanse eigenaar heeft hem hier gekocht, maar wil er in zijn thuisstaat New Jersey lekker mee gaan rondzweven. Aan ons de vraag en opdracht om zoveel mogelijk (eventueel preventief) vooraf te vervangen en na te kijken, omdat ze daar natuurlijk geen kaas hebben gegeten van Xantia's.
Wij durven wel te stellen dat er niet veel Xantia's (meer) zullen rondrijden die op dit niveau van onderhoud zitten. Grappig genoeg waren veel onderdelen nog gewoon nieuw verkrijgbaar, zelfs de originele lekzakken en retourslangetjes hiervoor!
Binnenkort kunnen jullie over deze klus een special lezen in het blad Youngtimer Magazine, waarin wij de rubriek 'Vette Nagels' verzorgen. 😎
Wat is er allemaal gedaan om deze Xant helemaal in technische topconditie te brengen?
- Distributieriem, spanner, waterpomp, thermostaat, multiriem en verse koelvloeistof
- Krukaskeerring en nokkenaskeerringen
- Differentieelkeerringen
- Carterpakking en klepdekselpakking
- Filters en vloeistoffen (LHM-filters en reservoir gereinigd)
- Bougies + bougiekabels
- Nieuwe onderste motorsteun ingeperst
- Wiellagers rondom vervangen
- Fuseekogels vervangen
- Nieuwe remschijven en -blokken rondom
- Remslangen vervangen
- Nieuwe lekzakken en veerbollen achter
- Nieuwe retourslangen (van de lekzakken) voorzijde
- Bobine vervangen (preventief)
- Nieuwe stuurhuishoezen 😵
- Nieuwe aandrijfashoezen
- Wisserbladen rondom vervangen
Wij zijn heel benieuwd wat de reacties op deze 'UFO' zullen zijn als de auto eenmaal arriveert in New Jersey! 🛸
Dag Xantia, wij wensen je een behouden vaart en nog vele fijne kilometers op Amerikaanse bodem!
Classic Paradise
We sluiten de week af met uitsluitend dikke wagens..... 😎
De CX is duidelijk (aan de achterzijde zéker) de smalste, maar wel de langste!
De CX is duidelijk (aan de achterzijde zéker) de smalste, maar wel de langste!
Classic Paradise
Adres:
Ambachtshof 17
5317 NN Nederhemert
Classic Paradise
Address:
Ambachtshof 17
5317 NN Nederhemert
The Netherlands